gliwice-rozklad jazdy autobusów

Strona Główna
Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla słów: gliwice-rozklad jazdy autobusów
 




Temat: Zmiany od 1.05


Zmiany (stałe) na liniach autobusowych KZK GOP od 1.05:
5. Od 4 maja uruchomiona zostaje linia przyspieszona nr 870 w relacji
Katowice Stawowa - DTŚ - Gliwice Plac Piastów. Obsługiwane będą przystanki:
Katowice Stawowa, Świętochłowice Polna, Chebzie Dworcowa, Ruda Południowa,
Zabrze Goethego, Gliwice Plac Piastów oraz dodatkowo tylko w kierunku
Stawowej - Katowice Sokolska i Katowice Korfantego. Linia kursować będzie
wyłącznie w dni robocze, w godzinach 6-20 co 30 minut, obsługa przez 4 wozy
taborem C przez PKM Gliwice. Jednocześnie skorygowany zostaje rozkład jazdy
linii 840 (kursować będzie w dni robocze co 30 minut, w wolne co 60, obsługa
w dni robocze przez 6 wozów, w dni wolne przez 3 wozy, zawsze taborem C, za
wyjątkiem jednej pary kursów około 23 (codziennie), czyli wozu 840/7, tam
jedzie tabor B).


Rozumiem, ze uruchomienie 870 to krok w ramach integracji komunikacji na
Slasku?
Nie wypalil ATP, to ostatnia kolejowa trase regionalna na Slasku trzeba udupic?
Nie bronie PKP PR, jednak jako osoba dojezdzajaca codziennie na tej trasie
(pociagiem, zeby nie bylo watpliwosci) nie podoba mi sie pomysl uruchomienia
tej linii. Sporo ludzi przesiadzie sie z pociagu do autobusu, bo czas jazdy
stanie sie bardziej porownywalny, a cena juz jest( oczywiscie taryfa w 870
normalna, a nie jakas extra jak sie poczatkowo mowilo). Zatem PR, zamiast
powalczyc o klietna, od grudnia zlikwiduje z 1/3 pociagow i oferta rozkladowa
stanie sie niewystarczajaca dla wiele pasazerow, kolejni przesiada sie do
autobusu, potem sytuacja kilka razy sie powtorzy i 870 bedzie jezdzilo
przepelnione do granic mozliwosci, podobnie 840. Nie mowie, ze podrozowanie
pociagiem jest komfortowe, jednak doswiadczylem kilkakrotnie jazdy zatloczonym
na maxa 840 i niewyobrazam sobie takich codziennych, "tylko" 50 minutowych
podrozy.
Oczywiscie, mozna bedzie zwiekszysc liczbe kursow 870 i 840, a moze po prostu
kolej w naszym regionie jest niepotrzebna? Gdzie tu jest wizja polityki
transportowej?
Po co psuc cos, co jako tako funkcjonuje- nie mowie, zeby tak bylo zawsze, ale
moze obecnie lepiej byc nie moze?




Temat: Miliony euro na komunikację w aglomeracji katowickiej
Miliony euro na komunikację w aglomeracji katowickiej

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2184039.html

purz 16-07-2004 , ostatnia aktualizacja 16-07-2004 22:22

Do Ministerstwa Gospodarki i Pracy trafiły w piątek wnioski ze Śląska o 15
mln euro na zakup nowych autobusów komunikacji miejskiej, stworzenie punktów
obsługi pasażera oraz unowocześnienie przystanków.

Wnioski złożyły trzy Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej: z Katowic,
Gliwic i Sosnowca oraz Komunikacyjny Związek Komunalny GOP. To całościowy
projekt, który został podzielony na kilka części. Pieniądze mają pochodzić z
Unii Europejskiej, która przeznaczyła ponad 130 mln euro na rozwój
komunikacji w polskich aglomeracjach. O te pieniądze Górny Śląsk będzie
m.in. rywalizował z Krakowem, Warszawą i Wrocławiem, które zgłosiły m.in.
projekty budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz zakupu tramwajów.

PKM z Gliwic, Sosnowca i Katowic wnioskują oczywiście o pieniądze na zakup
nowych, niskopodłogowych autobusów. W sumie do końca roku 2006 chcą ich
kupić ok. 120. I na te zakupy pójść ma większość z 15 mln euro, o które
starają się razem z KZK GOP.

O 2 mln euro wnioskuje sam KZK GOP. Na co pójdą te pieniądze? - Na
unowocześnienie przystanków. Chodzi o nowe słupki, rozkłady, tablice
informacyjne - mówi Marek Klimek, główny specjalista ds. informacji KZK GOP.
Z tych pieniędzy powstanie także sześć tzw. punktów obsługi pasażera. Chodzi
o miejsca, w których będzie można wszystko załatwić, łącznie z reklamacjami
pasażerów, które dziś KZK przyjmuje tylko w swojej siedzibie w Katowicach.

Wreszcie na siedmiu głównych dworcach autobusowych pojawią się elektroniczne
informacje o rozkładach jazdy i trasach autobusów.

O tym, czy Górny Śląsk otrzyma pieniądze, zadecyduje Ministerstwo Gospodarki
i Pracy. Jeśli tak, zarówno PKM i KZK GOP do wnioskowanych kwot będą musiały
wyłożyć swoją część, czyli 50 proc

WILQ







Temat: Zmiany od 1.05
Zmiany (stałe) na liniach autobusowych KZK GOP od 1.05:

1. Linia 140. Opóźnione o 5 minut dwa odjazdy (12:25 i 13:25), na wniosek
gminy Dąbrowa Górnicza.

2. Linia 949. Zmiana trasy w kursach z Burek do Rynku w Sławkowie, zamiast
ulicami Obrońców Westerplatte - Świętojańską - Rynek minibus pojedzie
Obrońców Westerplatte - Sikorskiego - PCK - Rynek. Zamiast na przystanku
Sławków Szkoła zatrzymywać się będzie na nowym przystanku Sławków Poczta na
ulicy Sikorskiego. Dodatkowo skorygowane zostały godziny odjazdów w dni
robocze w celu umożliwienia przesiadki na 49. Zmiana na wniosek gminy
Sławków.

3. Linia 160. Uruchomiony zostaje przystanek Bobrek Bronowa n/ż usytuowany
pomiędzy przystankami Bobrek Bronowa i Bobrek Okulickiego. Zmiana na wniosek
mieszkańców.

4. Linia 46. Korekta czasów przejazdów, jako nowy rozkład po przetargu
(przewoźnik bez zmian, nadal Meteor).

5. Od 4 maja uruchomiona zostaje linia przyspieszona nr 870 w relacji
Katowice Stawowa - DTŚ - Gliwice Plac Piastów. Obsługiwane będą przystanki:
Katowice Stawowa, Świętochłowice Polna, Chebzie Dworcowa, Ruda Południowa,
Zabrze Goethego, Gliwice Plac Piastów oraz dodatkowo tylko w kierunku
Stawowej - Katowice Sokolska i Katowice Korfantego. Linia kursować będzie
wyłącznie w dni robocze, w godzinach 6-20 co 30 minut, obsługa przez 4 wozy
taborem C przez PKM Gliwice. Jednocześnie skorygowany zostaje rozkład jazdy
linii 840 (kursować będzie w dni robocze co 30 minut, w wolne co 60, obsługa
w dni robocze przez 6 wozów, w dni wolne przez 3 wozy, zawsze taborem C, za
wyjątkiem jednej pary kursów około 23 (codziennie), czyli wozu 840/7, tam
jedzie tabor B).

****

Ponadto ze zmian tymczasowych. Autobusy linii 5, 27, 43, 119, 133, 168, 170
i 662 będą obsługiwać dodatkowo przystanek Katowice Misjonarzy Oblatów
(tymczasowy dla T-16, na wysokości przystanku tramwajowego) oraz (tylko 5,
27 i 168) - Katowice Olimpijska. Oczywiście tylko w kierunku jazdy do
centrum Katowic. Obowiązuje od 1 maja do odwołania.
Wśród zmian okołorondowych warto wspomnieć o tym, że na 830 wszystkie wozy
(poza nocką) w dni robocze i soboty obsługiwane będą przegubami. W zamian na
43/133 same krótkie.

Na T-3 i T-5 w dniach 1-2.05 w Zabrzu będzie jeździć Meteor Jaworzno.





Temat: Jutro strajk generalny?
A propos komunikacji zastępczej. W ramach ciekawostki wklejam komunikat
prasowy KZK GOP z 1997 roku:

KOMUNIKACYJNY ZWIĄZEK KOMUNALNY GÓRNOŚLĄSKIEGO OKRĘGU PRZEMYSŁOWEGO W
KATOWICACH

KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA

1. Zgodnie z rozkładami jazdy kursować będą autobusy linii:

5, 14, 15 ,17 ,19 ,20 ,22 ,22bis, 23, 39, 52, 53, 67, 68, 73, 78, 83, 85,
89, 92, 94, 96, 97, 98, 103, 105, 111, 112, 114, 119, 121, 127, 132, 135,
139, 140, 142, 144, 146, 147, 154, 155, 158, 165, 166, 167, 168, 173, 174,
176, 179, 183, 184, 185, 192, 198, 199, 201, 213, 215, 219, 220, 223, 225,
230, 234, 255, 277, 292, 600, 601, 614, 623, 633, 634, 637, 646, 649, 663,
664, 665, 700, 708, 788, 809, 810, 813, 814, 820, 850, 860, 885, 888, 933,
952, 953, 982, 995, MB.

2. Komunikacja zastępcza (w niepełnym wymiarze) funkcjonować będzie na
następujących liniach:

7, 8, 11, 13, 16, 24, 34, 42, 43/133, 44, 47, 49, 57, 58, 59, 61, 66, 79,
81, 88, 99, 107, 115, 116, 124, 130, 149, 150, 160, 175, 194, 269, 299,
622, 632, 636, 674, 710, 723, 803/806, 805, 931.

3. Kursować będą autobusy Zrzeszenia Transportu Prywatnego, w których ważne
będą bilety miesięczne KZK GOP, na liniach:

D       Katowice - Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza
(trasa zbliżona do linii 808, 818, 815)
K       Dąbrowa Górnicza - Sosnowiec - Mysłowice - Katowice
(trasa zbliżona do linii 18)
5       Sosnowiec Dworzec PKP - Zagórze
(trasa zbliżona do linii 299, 690, 723)

oraz na liniach na których bilety KZK GOP nie będą obowiązywać:

Z       Jaworzno - Mysłowice - Katowice        
(trasa zbliżona do linii 18)
U       Ujejsce - Ząbkowice - Dąbrowa Górnicza
(trasa zbliżona do linii 175, 635)
G       Zabrzez Dworzec PKP - Sośnica - Gliwice Plac Piastów
(trasa zbliżona do linii 32)

4. Na terenie Będzina, Chorzowa, Czeladzi, Dąbrowy Górniczej, Gliwic,
Katowic, Mysłowic, Psar, Rudy Śląskiej, Sosnowca, Tychów i Zabrza
funkcjonować będą linie minibusowe ZTP.

5. Bilety miesięczne KZK GOP będą również ważne w pociągach następujących
relacji:
"  Katowice - Łazy
"  Katowice - Bytom
"  Katowice - Gliwice
"  Katowice - Sławków
"  Katowice - Chełm Śląski
"  Katowice - Tychy
"  Katowice - Mikołów

(przypomnę przy okazji, że wówczas tramwaje jeździły cały czas, za
wyjątkiem okresu blokady Ronda)





Temat: RJ 02/03 - Troche przeciekow


----- Original Message -----

| 13.51   W-wa Wsch. p    10.36
| 14.05   W-wa Cent. p    10.22
 |     W-wa Zach. p    10.16
Acha, tutaj jest kruczek, to jednak ekspres ;-). Pospieszne, zwlaszcza
ostatnio, na zachodnim staja.
| 14.41   Sochaczew        9.44
| 14.57   Lowicz Gl.       9.27
| 15.26   Kutno            9.01
| 15.55   Kolo             8.28
| 16.11   Konin            8.12
| 16.26   Slupca           7.56
| 16.39 p Wrzesnia   o     7.42
| 16.43 o            p     7.36
| 17.20 p Poznan Gl. o     7.05

| 2) 'Pobrzeze' Kolobrzeg - Warszawa Zach.
|  wg rozkladu (wersja skrocona):
Ciekawe, czy sie zmieszcze, ale propozycja interesujaca :-)

| Jednoczesnie oznacza to rezygnacje z
| wczesniejszego pomyslu poc. rel.
| Warszawa Zach. - Tczew - Chojnice
Wielka szkoda :-(
Oczywiscie nie dla frekwencji w tym pociagu, ale tak ogólnie...
| Kormoran o 14.55 do Ilawy Gl., po czym 5-min.
I jaka wygoda, jak luzno bedzie, Olsztynianie pojada przeciez autobusem...
:-(
| przesiadka na 6025 do
To juz nawet wiesz, jak beda kursowac niektóre osobowe?
| Tczewa, tam kolejna osobowka i jestesmy w Gdansku
| przed 20 (czas jazdy
| ponizej 5 godzin, podczas gdy ekspres jedzie
| 4.05...)
W aktualnym rozkladzie rzeczywiscie jest sie w Gdansku (Oruni) o 19:54,
czyli jak nic nie zmienia ani w PKP-PR, ani w SKM(sic!), to jak w morde
strzelil 4:59 :-)
| 3) 14105 / 41102 Warszawa Wsch. - Gliwice

| (rozklad jak na razie jest skonstruowany tylko w
| kierunku do W-wy):

| Gliwice         6.31
Idealne polaczenie z Prudnika do Wy-wy, jak nic nie zmienia!

|                  45100 45102
| L odz Kal.      p   8 54 16 08
|               o   8 59 16 19
| Torun Gl           11 32 19 40


chciałbym zwrócic uwagę na ten fragment. Jak widać 45102 jedzie tutaj
starszliwie długo prawie godzine dłużej!!!  czy to jest błąd??? czy tez tak
wynikło z wytrasowania tego pociagu. w każdym razie mozna tutaj się
pocieszyć, ze ranny pociag (jak i powroty) nie są az tak duzo wolniejsze
(choć tez wieczorny z Gdyni jedzie ok 2:05 dłuzej niz teraz (i jest
wolniejszy od rannego o ok 30 min)

Krzysiek





Temat: Kilka pytań
Witam

W sobotę wybrałem się do w góry. Oczywiście zanim tam dojechałem
z kolegą odwiedziliśmy parę ciekawych miejsc. Najpierw na moment
byliśmy we Wrocławiu, później w Opolu. Tam udało mi się sfocic
MAN NL222 i dwa Jelcze 120M.
Pytanka do Vrednego.
Ile Jelczy 120M posiada koszmarne całopojazdowe reklamy?
Ile MANów NL223 posiada MZK i jakie mają numery?
Dlaczego MANy maja takie brzydkie malowanie zamiast
żółto-niebliskiego?

Pytanie do wszystkich: w których miastach na 120M (nowszych)
umieszczane są całopojazde reklamy?
Na jakich niskopodłogowych autobusach oprócz M121M widzieliście
całopojazdowe reklamy (malowane)?

Po Opolu wybraliśmy się do zajebistego skansenu w Pyskowicach.
Szkoda jedynie, że prawie wszystkie parowozy są w hali i nie się
ich sfocic.
W Pyskowicach jest KM ale niestety obsługiwana przez PKS.
Z Pyskowic pojechali do Gliwic. Z tego miasta dalej już
pojechaliśmy KM. Pierwotnie mieliśmy jechać linią 617 ale
zrezygnowałem jak zobaczyłem zwykłego IK 280. Na szczęście do
Zabrza jechała linia 156, na której pojawił się MAN NL222. Trasa
ładna choć jak ma GOP niezbyt długa;-) Nie lubię pętli w Zabrzu
bo prawie wszystkie autobusy są nędznie oświetlone.
Pojazdami jeżdżącymi dla KZK chcieliśmy jechać do Katowic ale z
braku czasu pojechaliśmy PKP. W Katowicach udaliśmy się jedynie
na Zawodzie bo akurat na 7 trafiła się 102ja. Na dworzec
pojechaliśmy dla odmiany 102jka na 40;-)
Parę pytań:
Od kiedy KZK ma nowe estetyczne rozkłady jazdy?
Czy na tych rozkładach (na pętli) są wymienione wszystkie
przystanki na całej trasie?
W Katowicach przez moment widziałem kremowego Jelcza M181M z
naklejaną reklamą. Co to za jeden i skąd pochodzi?

Później już sam udałem się do Krakowa.
Przejechałem się dwoma nowym Bombardierami (2015 oraz 2020) i
musze przyznać, ze dodatkowe drzwi są bardzo przydatne. Szkoda
jedynie, ze w tych tramach nie zamontowano jeszcze automatów do
sprzedaży biletów. Sporo 120M ma już calopojadowe reklamy.
Widziałem tez M121 z pomarańczowymi pixelami. Ile takich ma MPK
i czy któreś z M181 tez takie maja?
Czy są to wyświetlacze Pixela?
W niedziele wybrałem się do Tarnowa głownie w celu zwiedzenia
szopy.
Udało mi się sfocic tez jednego 120M. Po mieście jeździły tez
jakieś bardzo stare Volva.

W drodze do domu na moment zatrzymałem się w Częstochowie.
Niestety lało i sfocilem jedynie Ol49.





Temat: Przetargi - BZP nr 9/02
| Dlaczego oddzielnie? W czym kilometry dojazdowe są inne od liniowych?
| Jak kurs dojazdowy jest kursem handlowym to ma ustaloną trasę i
| musi się jej trzymać oraz oczywiście zatrzymywać się na przystankach.

Dobra. Załóżmy, że płacimy za dojazdy, tyle co za linię i to jest to
normalny kurs.

| | A jeżeli np. koszt kilometra na linii i dojazdu ma swoją wagę punktową,
to co
| | byś zrobił z pozornie tanią ofertą PKS Wejherowo ;-)

| Autobus PKS Wejherowo nie zmieści się w 24 godzinnym rozkładzie jazdy -
| dojazd mu za dużo zje czasu...;-)

I to nie jest rozwiązanie problemu. Masz jakąś tam linię w Gliwicach. I dwie
oferty firmy z Gliwic i z Tychów. I masz identyczny koszt wozokilometrów.
Teraz (tylko bez wykrętów ;-) odpowiedz, czyją ofertę i dlaczego należałoby
wybrać, przy cenie za wozokilometr: Connex Gliwice - 3,00, Stagecoach Tychy
2,99.

| | A podmiany przewoźnik i tak powinien dokonywać na własny koszt.

| Dla pasażera nie ma znaczenia na czyj koszt przewoźnik robi podmiany, ale
| interesuje go, żeby w razie awarii podmiana była jak najszybsza. A im
| dalej jest zajezdnia od trasy tym to jest trudniejsze.

Co do podmian, to bardzo podobają mi się rezerwy czynne i uważam, że takie
powinny być w wielkich aglomeracjach na wielu pętlach (niezależnie od formy
organizacji KM). W GOPie byłyby one płatne przez WPK-3, a przewoźnik
wybierany w ramach przetargu dla każdej pętli lub grup pętli. Cena
składałaby się z kosztu dziennego utrzymania busa i kierowcy na takiej
rezerwie, oraz kosztu wozokilometra. Tak więc w razie wpadki, jeżeli
przewoźnik nie jest gotów szybko podmienić (niezależnie od przyczyn) płaci
karę, a centralny dyspozytor uruchamia rezerwę czynną. Oczywiście zakres
stosowalności takiej rezerwy jest znacznie większy.

| Na SGH takie lekkie studia są? Co to się porobiło...;-)

Na spotkaniu informacyjnym rektor mówił, że ciężko jest się dostać, ale
jeszcze ciężej wylecieć. I coś w tym jest. Ale jakoś bardzo lekko nie jest,
tyle, że ja już przyzwyczajony... ;-)





Temat: Prace torowe na Pogodzie
W dniach 27-30 listopada 2004 r. ze względu na remont torowiska
tramwajowego na ulicy Siemianowickiej i Pogodzie w Bytomiu nastąpią
zmiany w kursowaniu tramwajów linii nr 6, 8 i 41.

Linie 6 i 41 kursować będą na trasach Katowice Plac Wolności lub
Zawodzie Pętla - Chorzów - Łagiewniki Zajezdnia, a linia nr 8 kursować
będzie na trasie Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego ze
zwiększoną częstotliwością ruchu.

Na trasach Chorzów Stabika - Bytom Plac Sikorskiego (jako linia T-6)
oraz Bytom Plac Sikorskiego - Dąbrówka Wielka Pętla (jako linia T-8)
uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. Autobusy linii
T-6 nie będą obsługiwać przystanków Bytom Siemianowicka i Bytom Park
Mickiewicza. Dodatkowo uruchomione zostają istniejące przystanki
autobusowe: Bytom Pogoda (dla linii T-8 w kierunku Dąbrówki Wielkiej),
Bytom Matejki (dla linii T-8 w kierunku Placu Sikorskiego) i Bytom
Katowicka (dla linii T-6 i T-8 w kierunku Placu Sikorskiego, a w
kierunku Chorzowa i Dąbrówki Wielkiej obsługiwane będzie tymczasowe
stanowisko na ulicy Katowickiej). Przesiadki z i do tramwajów linii 6 i
41 odbywać się będą na przystanku Chorzów Polna.

***

Tyle komunikatu. Po dzisiejszej inspekcji okazało się, że niezawodny
Meteor nie zawiódł, i jak zwykle podstawił U15 :-) Oznakowanie w
tramwajach w porządku jak na nasze standardy, w autobusach różnie.
Przewoźnicy dość luźno interpretują rozkład jazdy i nie wiadomo po jaką
cholerę odstawają postój zamiast w bocznej uliczce, to centralnie na
środku głównej drogi - dokładnie przy przystanku Chorzów Polna. No i
rzecz najfajniejsza - szaraki trójkątujące na zajezdni Łagiewniki ;-)

Parę fotek:
http://zeus.polsl.gliwice.pl/~kbojda/misc/20041127/





Temat: Drogowka

| | Na poczatek znalazla sie ekipa, ktora sprawdzala co przejezdza
| na czerwonym
| | swietle. Oczywscie nie ma to jak policja, odrazu rzucili sie na autobus
| | (Volvo - 1588). Dobrze ze przynajmniej gosc z drogowki wie ze
| przyczyna sa
| | napiete czasy przejazdow.
|
| Przejeżdżanie autobusów i tramwajów na czerwonym świetle jest niestety
| bardzo powszechne. Niestety, bo lepiej by było, gdyby takie rzeczy nie
| miały miejsca, ale wszyscy doskonale wiemy, że gdyby kierowcy i motorowi
| przestrzegali przepisów co do joty to połowa rozkładów jazdy byłaby do
| wyrzucenia.
|
| Jako przykład najbardziej ekstremalnego przypadku w którym nie ma
| fizycznej możliwości, żeby tramwaj przejechał na zielonym świetle podam
| skrzyżowanie w Rudzie Południowej. Skręt w lewo linii 18 z wydzielonego
| torowiska po lewej stronie drogi odbywa się zawsze na czerwonym świetle z
| bardzo prostego powodu: zielone dla tramwaju zapala się chwilę po
| zapaleniu się zielonego dla samochodów jadących tą drogą którą tramwaj
| musi przeciąć, a gaśnie kilka sekund później. Jako, że droga jest
| przelotowa (wylot z DTŚ w kierunku Gliwic) to sznur samochodów tam jest
| cały czas.

Bardzo podobna jest sytuacja na skrzyżowaniu przy zjeździe z wiaduktu
kolejowego na ul. dąbrowskiego (Zabrskiej?) w G-cach (przy technikum
kolejowym). Sygnalizacja jest taka "inteligentna", że zawsze trzeba tam stać
minutę lub więcej mimo iż pas ruchu dla sam. przecina się tylko od strony
wiaduktu + 2 przejścia dla pieszych. Zielona strzałka prawo skrętu dla
samochodów świeci prawie "wiecznie". Kierowcy tak się do tego przyzwyczaili,
że mało który zwraca uwagę na to tylko warunkowa możliwość skrętu. Gdy
strzałka gaśnie a tramwaj dostaje zielone dalej wszyscy jadą i są
niezmiernie zdziwieni, że nagle pakuje się na nich tramwaj  (najlepiej by
było żeby wcale nie jechał). Poza tym "inteligentność" tej sygnalizacji
sprawdziłem o 3:25 w nocy (PN-243). Jak podjeżdża tramwaj i mimo iż nie ma
żadnego samochodu sygnalizacja zapala się pełnym cyklem (po kolei wszystko
zielone nawet przejścia dla pieszych!) i dopiero na końcu tramwaj (po około
minucie).
Myślę więc, że to genialni inżynierowie tak projektując "inteligentne"
sygnalizacje przyczyniają się do tego, że motorowi przestają zwracać uwagę
na światła.

Mot. z G-c.





Temat: KZK GOP a kolej?


| Olo, zapewne nie masz odpowiedniej wiedzy

Mam wystarczającą wiedzę by stwierdzić że 5,60 3,20 dajmy na to...

| Jako obywatel mam naprawdę w d... interes KZK GOP i ich
| wyniki finansowe

Więc przestan korzystac z ich usług.


Olo, w sposob abslolutnie klasyczny zapominasz, ze to KZK GOP jest dla
pasazera, a nie pasazer dla KZK. I to wlasnie zwiazek ma organizowac
komunikacje tak, aby byla ona dogodna dla pasazera, a nie pasazer ma
dostosowywac sie do poronionych relacji i rozkladow jazdy (tak jak to ma
miejsce na kolei, a do czego prowadzi - wszyscy wiemy).
I kolejna sprawa - o tym mowa juz byla, ale najwyrazniej trzeba
przypomniec - KZK nie jest firma powolana dla zarabiania pieniedzy, a dla
lepszego realizowania zadan z zakresu administracji publicznej, ktora z
zalozenia jest sluzebna wobec ludnosci.


| Po drugie, porównując wozokilometr danej trakcji musisz zestawić ze sobą
| jednostki o porównywalnej zdolności przewozowej, to jedno - kibel
zabiera
na
| pokład tyle pasażerów, co trzy autobusy przegubowe,

Mimo to i tak kibel jest na oko dwukrotnie drozszy niz te trzy przeguby.


Co wynika z rozdetych do granic mozliwosci kosztow, braku rachunku
ekonomicznego z prawdziwego zdarzenia w PKP PR, to raz, oraz z chorych
stawek za udostepnienie szlaku przez PLK, to dwa. I tu nalezy dodac, ze do
kosztu pociagokilometra tramwaju, czy pociagu wicza sie koszt uzytkowania
drogi (torowiska), a do wozokilometra autobusu NIE wlicza sie kosztu
utrzymania drogi.  A to z kolei powoduje zafalszowanie prawdziwego kosztu na
samym wstepie.

Pawel Niemczuk, Gliwice





Temat: Zaobserwowane z 820


A wszystkie nowe pojazdy powinny mieć wyświetlacze. Z tym bywa różnie
(patrz: nowe Ikarusy 280, które nie mają fabrycznie wyswietlaczy, ale nic
nie przeszkadza, aby je w nich zainstalować).


A nawet jak je mają, to powinny miec co najmniej przednia tablice
kierunkowa. Przynajmniej uwaza tak jeden z kontrolerow KZK ktory wystawil
zla ocene kierowcy DAB-a ktory zamiast mikroskopijnej przedniej tabliczki
KZK uzywal wielkiego wyswietlacza DAB-a. No coz, kazdy ma wlasna
interpretacje przepisow. Szczegolnie niektore osoby KZK. Ostatnio w
gliwickim Dzienniku Zachodnim wydrukowano skarge pasazera na to ze dano mu
kare, a on chcial kupic bilet tylko ze kierowca ich nie mial.
Po paru dniach w tymze dodatku przeczytalem wyjasnienie przedstawiciela
KZK(niestety nie pamietam kto to byl) ze kierowca jest zobowiazany prowadzic
sprzedaz biletow w autobusie i ze ich brak u kierowcy nie moze byc powodem
nalozenia kary. Poproszono ta osobe o kontakt z biurem KZK.
Ciekawe  a co mowi
T A R Y F A
PRZEWOZU OSÓB I BAGAŻU W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ KZK GOP?

Ano ze:

3. Kierowca może prowadzić sprzedaż biletów wyłącznie podczas postojów na
przystankach. W razie opóźnienia pojazdu większego niż 3 minuty w stosunku
do rozkładu jazdy kierowca może odmówić sprzedaży biletów.

5. Brak możliwości nabycia biletu u kierowcy nie zwalnia pasażera z
odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu. W związku z tym zaleca się
kupowanie biletów w punktach stacjonarnych, gdyż sprzedaż biletów przez
kierowcę jest jedynie rozszerzeniem stacjonarnej sieci sprzedaży biletów

Ciekaw jestem co na to zarzad KZK?
Ustala przepisy a pracownicy je obalaja?
Brzydko, brzydko. Ciekawe czy jak zlapia mnie bez legitymacji uprawniajacej
do ulgi albo biletu miesiecznego i zrobie szum w gazetach to tez okaze sie
nagle ze paragraf 2 tej samej taryfy brzmi calkiem inaczej w stosunku do
mnie?

Łukasz Pisarek

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------
Komunikacja w Gliwicach - http://www.komunikacja.silesianet.pl/
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------
"Najlepsza jest woda z kaluzy, najlepsza woda dla psa..."
AKCJA "KOSC POD CHOINKE"    http://azyl.chrobot.krakow.pl/
KREDYT BANK PBI.S.A. O/KRAKÓW 15001487-509109-121480009036
dopisek-Kosc pod choinke





Temat: Remont w Świetochłowicach - dzień ostatni
Jutro, punktualnie o 4:00 rano przywrócony zostanie ruch na trasie
Świętochłowice - Łagiewniki. A dzisiaj celem uwiecznienia na kliszy paru
ciekawostek pojechałem na małą "wizję lokalną".

Początek - poc.4001 do Chorzowa Batorego i właściwie nic ciekawego. Potem
autobus T-7 - Ikarus 280 bodajże #648 (oczywiście PKM Gliwice) i znów nic
ciekawego. Wysiadłem po drodze w Piaśnikach i poszedłem sobie pooglądać
końcówkę remontu. Najpierw do szefa od torowców, żeby nikt nie krzyczał
jak będę łaził po budowie i robił zdjęcia. Ale i tak się doczepił jeden
facet (kierownik inwestycji) i stwierdził, że ZUTiKT-2 to tylko
podwykonawca i należy się zwrócić do niego. Na wiadukcie stał wagon
4N-116R + dwie lorki załadowane betonowymi płytami (podobno wykonywał
próby obciążeniowe wiaduktu). A nieopodal pracowała w pocie czoła nasza
jedyna obecnie podbijarka - Beaver #108R. Jak ktoś bardzo chce to sfocić
gdzieś na trasie, to obsługa twierdziła, że zjeżdżają dziś wieczorem.

W Łagiewnikach (i potem w Bytomiu) niestety czekała mnie smutna
niespodzianka - jak się okazało dwa z trzech pociągów linii 17 były
obsługiwane przez stodwójki z dwoma światełkami (a jak niektórzy wiedzą,
ja do takowych nie wsiadam). Więc 14 minut przymusowego postoju.
Chwilę wcześniej jechał skład 2*111N - poc.702 i usłyszałem w rozmowie
jakiegoś faceta z motormanem, że wczoraj na tym przystanku wykoleił się
jeden ze składów 111N i potłukł sobie coś (pokazywał na okruchy szkła
leżącego na chodniku).

Do Bytomia dojechałem, ale po stwierdzeniu, że poc.171 to wagon 163
poszedłem na Piekarską żeby sobie chwilkę odsapnąć. Wagonik 954,
drożdżówka, gazetka - jechało się elegancko :)). KZK dotarło na Piekarską
- wycięli stare słupki, postawili swoje, ale ich nie pomalowali i nie
przywiesi rozkładów jazdy.

Kolejnym punktem programu obowiązkowego był pociąg 4016 - w normalnych
warunkach nieistniejący i na dodatek pociąg o najwyższym obecnie numerze.
Zaczaiłem się na niego pod zajezdnią w Hajdukach. Na szczęście przyjechała
normalna stodwójka (nie żadne "dwuślipie badziewie" ani Różowa Pantera).

I na koniec (najciekawsze) - pociągi 4103 i 4105 (normalnie obsługiwane
przez ZKT-3 Bytom, ale w chwili obecnej przez ZUTiKT-2 Chorzów).
Przyjechałem do Katowic, poczekałem chwilkę i jedzie pociąg 4103
obsługiwany przez... stodwójkę!!! Wagon 225 wtoczył się majestatycznie na
Rynek rozchlapując po drodze wodę, która się uzbierała chwilę wcześniej
podczas oberwania chmury. Nie mogłem sobie odmówić przyjemności
przejechania się na Plac Miarki i zrobienia zdjęcia :)).

A potem już do domu się suszyć ;-P.





Temat: Zmiany od 1.05


| Nie wypalil ATP, to ostatnia kolejowa trase regionalna na Slasku trzeba
udupic?

 nie sadze zeby przyczyna
jakichkolwiek decyzji KZK GOP bylo PKP....


Tez tak uwazam, niemniej jednak dzialanie KZK GOP  doprowadzi zapewne do tego


| Nie bronie PKP PR, jednak jako osoba dojezdzajaca codziennie na tej trasie
| (pociagiem, zeby nie bylo watpliwosci) nie podoba mi sie pomysl
uruchomienia
| tej linii.

A co Cie obchodzi jakie kto linie uruchamia skoro jezdzisz pociągiem?


To mnie obchodzi, ze znajac betonowa strukture PKP PR, nie zrobi ono nic, aby
tej nowo powstalej konkurencji przeciwdzialac. Czyli od przyszlego rozkladu
bedzie mniej pociagow, oferta stanie sie nieatrakcyjna i chcac dojezdzac na
zajecia i nie wstajac 3 godziny przed zajeciami, bede musial wybrac autobus.

| Sporo ludzi przesiadzie sie z pociagu do autobusu,

No i bardzo dobrze. Juz mnie to cieszy.


Bedzie wiecej osob do kontroli:-)?

| 870 bedzie jezdzilo
| przepelnione do granic mozliwosci, podobnie 840.

Jak linie będą generować dochody to pewnie zwiększy się częstotliwość
kursowania.


A zacznie? To dlaczego 840 mimo swojej dobrej od kilku lat frekwencji, przez
ten caly czas nie mialo zwiekszonej czestotliwosci? Az takich kokosow z tego
840 chyba nie bylo, zreszta bylo to bodajze w styczniu walkowane na grupie, co
wspomnial teraz B.Mazur.
Poza tym chodzi o to polityke komunikacyjna w regionie. Jezeli u nas uruchamia
sie 870 przez DTS do Gliwic, to moze powinnismy podpowiedziec wladzom
Trojmiasta, zeby uruchomili u siebie szybki autobus jadacy Grunwaldzka z
Gdnaska do Gdynii( konkurencja SKM-ki)? Czestotliwosc: co 3 minuty, czas jazdy
sadze, ze nie bedzie znacznie dluzszy niz SKM-ki, a cena ustalona oczywiscie
promocyjna.





Temat: Kupilem turystyczny!
Bry,

Jako ze znudzilo mi sie juz po obiadku swiatecznym siedziec u rodzinki w
Sosnowcu, postanowilem pojechac do domu. Autobusem mam 10 minut, ale
jakos szybciej jechal bus pod dworzec w Sosnowcu wiec skorzystalem z
okazji i po paru minutach bylem przy okienku kasowym.

[Ja] - Dzien dobry, chcialem kupic bilet turystyczny od 1 maja
[Kasjerka] - A skad dokad?
[J] - Ten bilet jest sieciowy, turystystyczny od 1 do 4 maja.
[K] - ?????
[J] - (wskazujac na monitor) kod 77
[K] - .... aaaaha... [stuk stuk stuk stuk]
Po chwili popatrzyla na kalendarz i stwierdzila:
[K] - Ale drugi maj jest dniem roboczym i nie moze Pan kupic takiego biletu
[J] - Na stronie PKP jest informacja ze ten dzien jest traktowany jako
dzien wolny
[K] - Ale mysmy tu zadnej takiej informacji nie dostaly.
Widzac na rozkladzie kibelek Czestochowa-Gliwice za 5 minut stwierdzielm
iz zobacze jak to w moim miescie wyglada.
[J] - To poprosze normalny do Katowic.

Po chwili wtoczyl sie zapelniony w ok. 20% EN57. Parenascie minut jazdy
i wysiadam w Katowicach. Idac holem w strone kas zauwazam jeszcze na
tablicy ogloszen reklame PKP PR informujaca o tym iz bilety wycieczkowe
i turystyczne sa wazne w dniach 1-4 maja. Podchodze do kasy.

[J] - Dzien dobry, prosze bilet turystyczny od 1 maja.
[K] - ?????
[J] - Kod 77
Kasjerka popatrzyla dziwnie spod byka slyszac numer kodu, do czego sie
juz przyzwyczailem. Postukala, i po chwili slysze:
[K] - Piatek drugiego maja jest dniem roboczym i tego biletu Panu nie
uznaja.
[J] - PKP uznalo ten dzien za wolny od pracy, jest nawet o tym
ogloszenie w holu na dole.
Kasjerka chwilke pomyslala, po czym gdzies do tylu:
[K] - Elaaaa, przedluzali ten turystyczny na piatek drugiego majaaaa?
[?] - ...Taaak!
Po tym juz sprawnie wystawila bilecik pytajac jeszcze jakim cudem znam
kody do systemu.

Skan bileciku:
http://www.normanet.pl/winger/bilettur.jpg

Widac, ze jednak slask a zaglebie to dwie rozne krainy ;)





Temat: "Krótki" wypad (długie)
Korzystając z wolnej soboty zrobiłem sobie dziś mały wypad w południowe
części Górnego Śląska. Właściwie powinienem to pisać na pl.misc.kolej, bo
jeździłem pociągami, ale dla komunikacji miejskiej też znalazło się
miejsce.
Pierwszy etap wiódł do Żor przez Pszczynę. W Pszczynie oczywiście czegoś
takiego jak komunikacja miejska nie ma od czasu skrócenia linii 31. Przed
dworcem postój taksówek i wiata dla pasażerów oczekujących na taryfę (!).
W Żorach natomiast w budynku dworca wisi wielka tablica opatrzona logo MZK
Jastrzębie i są tam rozkłady jazdy autobusów odjeżdżających spod dworca (a
także nieaktualny cennik). Podczas mojego krótkiego pobytu (15 minut)
przewinął się jeden czerwony Ikarus 280 z PKMu Jastrzębie.
Z Żor nastąpił powrót do Katowic przez Orzesze - tutaj tylko nadmienię
ładne skomunikowanie pociągów z Żor z pociągami z
Rybnika/Raciborza/Chałupek do Katowic.
W Katowicach skorzystałem z okazji przejechania się trasą przez Kochłowice
i Makoszowy. Trasa jest przepiękna krajobrazowo (najpierw stare osiedle w
Hajdukach, potem kopalnie i huty w oddali, w Wirku wielka hałda). Polecam
tą trasę gorąco (a możliwość przejazdu nią jest tylko do czasu zakończenia
remontu wiaduktu na linii Zabrze/Gliwice, w tej chwili niektóre pociągi
jadą właśnie tą trasą objazdową).
W Makoszowach niestety tramwaju akurat nie było. Ja natomiast wsiadłem do
pojedynczego EN57 w kierunku Rybnika. W całej jednostce były raptem 3
osoby + 2, które wsiadły w Makoszowach + 2 osoby obsługi. Dopiero w
Leszczynach dosiadła się jedna osoba... Trasa jest nawet całkiem
przyjemna, w Knurowie ładne widoki na kopalnię.
Dochodzimy (a właściwie dojeżdżamy) do sedna, czyli Rybnika. To miasto ma
tak pokopaną komunikację, że można się pogubić. Nazwy organizatora
komunikacji w Rybniku nie podam, bo na żadnym przystanku, ani rozkładach
jazdy, ani na autobusach, ani na biletach po prostu tej nazwy nie ma. Poza
tym jeździ oczywiście MZK Jastrzębie na dwóch liniach (E-3 i 437).
Przewoźnicy to Transgór Rybnik (barwy czerwone) i PKS Rybnik (niebieskie).
PKS ma bazę parę kroków od dworca, za płotem stoją: Ikarusy 280
(zauważyłem dwa czerwone, w tym jeden z kremowym dołem), Ikarusy 260
(chyba jeden czerwony był), Jelcze M11, Jelcze 120M, Autosany H9 i H10,
Jelcze T120, Sanosy. Stoją sobie również dwa Ogórki w postaci pogotowia
technicznego. Transgór nie wiem gdzie ma zajezdnię, ale po ulicach krążyły
głównie Jelcze 120M oraz jeden Ikarus 260.
MZK Jastrzębie wprowadziło od 1.03 nowy cennik. Bilety są czasowe (do 20
minut i powyżej 20 minut) i nie uprawniają do przesiadek. Inne bilety są
linie zwykłe, a inne na linię ekpresową E-3.
Ceny są następujące: linie zwykłe do 20 minut: 1,80/0,90, pow.20 minut:
2,10/1,05. Bilet kupiony u kierującego ważny pow.20 minut: 2,40/1,20.
Na linii E-3 obowiązuje następująca taryfa: w granicach 1 miasta:
1,80/0,90; w dwóch miastach (Jastrzębie-Wodzisław lub Wodzisław-Rybnik):
3,60/1,80; w trzech miastach (Jastrzębie-Wodzisław-Rybnik): 4,20/2,10.
U kierowcy, ważny na całej trasie: 4,80/2,40.
Ciekawostką jest, że na linii 568Z obowiązuje jeszcze trochę inna taryfa.
W granicach miasta Jastrzębie bilety są jak na linie zwykłe, ale już na
trasie Jastrzębie-Zebrzydowice i na terenie gminy Zebrzydowice jest inna:
3,60/1,80, a u kierowcy 4,80/2,40.
Bilety miesięczne dzielą się na: Imienny Sieciowy S1 (ważne na wszystkich
liniach, łącznie z E-3 i 568Z na terenie jednej gminy, ale bez
Zebrzydowic) - 54/27. Imienny Sieciowy S2 (ważny na wszystkich liniach z
wyjątkiem E-3 i 568Z na terenie dwóch lub więcej gmin) - 62/31. Imienny
Docelowy E3/1 (ważny na przejazdy linią E-3 na trasie Jastrzębie-Rybnik) -
90/45. Imienny Docelowy E3/2/Z (ważny na linii E-3 na trasie
Jastrzębie-Wodzisław lub Wodzisław-Rybnik oraz na linii 568Z na trasie
Jastrzębie-Zebrzydowice i na terenie gminy Zebrzydowice) - 68/34.
Imienny Sieciowy SC (ważny na wszystkich liniach MZK) - 108/54. Sieciowy
na Okaziciela SO (ważny na wszystkich liniach MZK) - 120 zł.
Są też bilety dwutygodniowe, które dzielą się tak samo jak miesięczne (np.
bilet SC kosztuje 55 zł, ulg.27,50).
I potem nastąpił powrót do Katowic, gdzie oczywiście znów musiałem się
wkurzyć oglądając tą mapkę linii tramwajowych na przystanku KZK...;)))




Temat: Przebudowa ulicy Wolno ci w Zabrzu
Informacje poniższe są nieoficjalne, ale w miarę pewne.

Od dnia 22 lipca 2002r. od wyjazdu do odwołania wstrzymany zostaje ruch
tramwajowy w rejonie placu Wolności w Zabrzu w związku z II etapem
przebudowy ulicy Wolności. Jednocześnie całkowicie i ostatecznie
zawieszony zostaje ruch tramwajowy na pętli przebiegającej przez Plac
Dworcowy w Zabrzu.

Ruch pociągów planowych i nocnych przebiegać będzie następujaco:

Linia nr 3:
- na trasie Makoszowy Dworzec PKP - Zabrze Brysza kursować będzie poc.31
codziennie z 40-minutową częstotliwością ruchu wg wariantowego rozkładu
jazdy i obsługiwany będzie taborem typu 2x111N przez ZKT-4 Gliwice, wyjazd
i zjazd nastąpi z zajezdni Stroszek trasą linii 19, 18 i 29 przez Rudę
Południową,
- na trasie Mikulczyce Dworzec PKP - Zabrze Plac Teatralny kursować będzie
poc.32 codziennie z 40-minutową częstotliwością ruchu wg wariantowego
rozkładu jazdy i obsługiwany będzie taborem typu 2x111N przez ZKT-4
Gliwice, wyjazd i zjazd nastąpi z zajezdni Stroszek trasą linii 19 i 5
przez Biskupice.

Linia nr 4:
- kursować będzie na trasie Wójtowa Wieś Pętla - Gliwice Zajezdnia w dni
robocze z 10-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 13
pociągów o numeracji 401-408, 411, 412, 414, 416 i 417 taborem typu 2x105N
(poc.401-408) i 1x105N (poc.411, 412, 414, 416 i 417) przez ZKT-4 Gliwice
oraz w dni wolne z 15-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie
przez 6 pociągów o numeracji 401-406 taborem typu 1x105N przez ZKT-4
Gliwice, wyjazd i zjazd nastąpi z zajezdni Gliwice.

Linia nr 29:
- kursować będzie na trasie Chebzie Pętla - Zabrze Lompy Pętla w dni
robocze z 20-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 3
pociągi o numeracji 291-293 taborem typu 1x105N przez ZKT-4 Gliwice oraz w
dni wolne z 30-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 2
pociągi o numeracji 291-292 taborem typu 1x105N przez ZKT-4 Gliwice,
wyjazd i zjazd nastąpi z zajezdni Stroszek trasą linii 19 i 9 przez Godulę
lub 19 i 18 przez Rudę.

- Linia nr 30:
kursować będzie na stałej trasie w dni robocze z 10-minutową
częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 6 pociągów o numeracji
301-306 taborem typu 1x105N przez ZKT-3 Bytom oraz w dni wolne z
30-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 2 pociągi o
numeracji 301-302 taborem typu 1x105N przez ZKT-3 Bytom, wyjazd i zjazd
nastąpi z zajezdni Stroszek.

Na linii nr 18 wprowadzone zostają korekty rozkładu jazdy na dni robocze i
wolne.

Zawieszone zostaje kursowanie linii nr 5.

Pociągi nocne:
- PN-241 i PN-242 nie wyjadą,
- PN-243 kursować będzie zgodnie z dotychczas obowiązującym rozkładem
jazdy.

Uruchomiona zostaje autobusowa komunikacja zastępcza:

Linia nr T-3:
- kursować będzie na trasie Makoszowy Dworzec PKP - Mikulczyce Dworzec PKP
codziennie z 40-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez
2 wozy taborem typu C,
- od przystanku Zabrze Brysza do przystanku Zabrze Plac Teatralny autobusy
kursować będą trasą objazdową z obsługą przystanku Zabrze Stalmacha.

Linia nr T-4:
- kursować będzie na trasie Gliwice Zajezdnia - Zabrze Lompy Pętla w dni
robocze z 10-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 8
wozów taborem typu C oraz w dni wolne z 15-minutową częstotliwością ruchu
i obsługiwana będzie przez 6 wozów taborem typu C (w soboty) i B (w
niedziele i święta),
- od przystanku Zabrze de Gaulle'a do przystanku Zabrze Dom Górnika
autobusy kursować będą trasą objazdową z obsługą przystanków Zabrze
Goethego (w kier.Zabrze Lompy stan.8, w kier.Gliwice Zajezdnia stan.1),
Zabrze Plac Krakowski i Zabrze Brysza.

Linia nr T-5:
- kursować będzie na trasie Biskupice Pętla - Zabrze Goethego w dni
robocze z 10-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 5
wozów taborem typu B oraz w dni wolne z 15-minutową częstotliwością ruchu
i obsługiwana będzie przez 3 wozy taborem typu B,
- od przystanku Zabrze Bytomska autobusy kursować będą trasą objazdową do
przystanku Zabrze Goethego, skąd zawracać będą w kierunku Biskupic
(odjazdy ze stan.6).

Za pociągi nocne:
- za pociągi nocne PN-241 i PN-242 kursować będą dwa autobusy (obsługa
taborem typu B) wg wariantowego rozkładu jazdy,
- autobusy kursować będą trasą objazdową z obsługą przystanku Zabrze
Goethego (stan.1 i 8).

Przewoźnicy obsługujący linie komunikacji zastępczej są oczywiście na
razie utajnieni. Z przecieków wynika, że mogą być nimi PKM Sp.z o.o.
Gliwice oraz Transkom s.c. Piekary Śląskie.





Temat: MZK Tychy - komunikacja w Swieta
Komunikacja w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku    
za: http://www.mzk.pl/komunikaty/komunikaty.htm

      Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach uprzejmie informuje, że w
okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku autobusy komunikacji
miejskiej będą kursować w następujący sposób (Proszę zwrócić uwagę na
piątek 27.12.2002 r. !!! ):

1. W DNIU 24.12.2002 r. (WIGILIA)

AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg rozkładu jazdy obowiązującego w
dni robocze tylko do godziny 13:00. Po godzinie 13:00 zostaną wykonane
jeszcze tylko następujące kursy autobusów (podano odjazdy z
przystanków początkowych):

Kierunek TYCHY - KATOWICE
Linia 1 Tychy Dw. PKP - 15:29,17:04,18:04
Linia 14 Paprocany Jezioro - 14:58
Linia 4 Paprocany Osiedle Z-1 - 15:15
Linia 36 Tychy Towarowa - 14:55

Kierunek KATOWICE - TYCHY
Linia 1 Katowice Korfantego - 15:25,16:25,18:05,19:05
Linia 4 Katowice Korfantego - 15:05,15:40,16:05
Linia 36 Piotrowice Famur - 15:39,16:49
Linia 14 Katowice Korfantego - 15:15,15:46
Linia 36 Ligota Dom Akademicki - 15:10

Kierunek TYCHY - MIKOŁÓW
Linia 75 Paprocany Osiedle Z-1 - 15:10
Linia 268 Paprocany Jezioro - 14:49

Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY
Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 15:15,15:40 (Mikołów Dw.PKP -
16:02,16:32)
Linia 75 Mikołów Dw. PKP - 15:05,15:31,16:08
Linia 82 Halemba Kopalnia - 15:13 (Mikołów Dw.PKP - 15:38)
Linia 268 Mikołów Dw. PKP - 15:14,15:45

Kierunek BIERUŃ - LĘDZINY - TYCHY
Linia 31 Bieruń Stary ERG - 15:10
Linia 262 Lędziny Kopalnia - 15:10
Linia 686 Bieruń Nowy Pętla - 15:10,16:04 (Bieruń Stary Pl. Autobusowy
- 15:27,16:21)

Kierunek DO MIKOŁOWA
Linia 25K ŁaziskaKopanina - 16:36
Linia 45 Katowice PKP - 15:08a,15:45a
Linia 25S ŁaziskaŚr.Dw.PKP - 15:40
Linia 45 ŁaziskaŚr.Dw.PKP - 15:04a,15:34a
Linia 29 KatowicePKP - 16:45a,17:25a
Linia 69 Żory Dw.PKS - 15:35,16:53
Linia 29 OrzeszeZgoń - 15:17a
Linia 605 Orzesze Szkoła - 16:15
Linia 29 Łaziska Kopanina - 16:55a,17:23a
Linia 655Orzesze Zgoń - 15:32
(a - kurs tylko do Mikołowa)

2. W DNIU 25.12.2002 r. ( BOŻE NARODZENIE )

Do godziny 11:00 komunikacja nie będzie kursować. Autobusy i
trolejbusy zaczną wyjeżdżać z zajezdni o godz. 11:00 i od godziny
13:00 będą kursowały zgodnie z rozkładem jazdy obowiązującym w
niedziele, z wyjątkiem linii: M, 4, 21, 25K, 33, 51, 63, 82, 291, 686,
696, 709, które nie będą kursować przez cały dzień.

3. W DNIU 31.12.2002 r. (SYLWESTER)

AUTOBUSY i TROLEJBUSY będą kursować wg roboczego rozkładu jazdy tylko
do godziny 18:00. Po godzinie 18:00 zostaną wykonane jeszcze tylko
następujące kursy autobusów (podano odjazdy z przystanków
początkowych):

Kierunek TYCHY - KATOWICE
Linia E-1 Tychy os. L - 18:03, 18:33
Linia 1 Tychy Dw. PKP - 18:04, 18:29
Linia 14 Paprocany Jezioro - 18:00
Linia 4 Paprocany Os. Z-1 - 18:15
Linia 36 Tychy Towarowa - 17:40

Kierunek KATOWICE - TYCHY
Linia E-1 Katowice Korfantego - 18:15, 18:45, 19:15
Linia 14 Katowice Korfantego - 18:50
Linia 1 Katowice Korfantego - 18:05, 18:25, 19:05, 19:25
Linia 36 Ligota Dom Akademicki - 18:40
Linia 4 Katowice Korfantego - 18:10, 19:10
Linia 400 Katowice Korfantego - 18:35

Kierunek GLIWICE - MIKOŁÓW - TYCHY
Linia 33 Gliwice 1-go Maja - 18:40 (Mikołów Dw. PKP 19:24)
Linia 65 Mikołów Dw. PKP - 18:25
Linia 82 Halemba Kopalnia - 18:26
Linia 75 Mikołów Dw. PKP - 18:08,19:08
Linia 268 Mikołów Dw. PKP - 19:36

Kierunek BIERUŃ - LĘDZINY - TYCHY
Linia 31 Bieruń Stary ERG - 18:44
Linia 262 Lędziny Kop. Ziemowit - 18:00
Linia 25K Łaziska G. Kopanina - 18:04
Linia 69 Żory Dw. PKS - 18:42
Linia 45 Łaziska Śr. Dw. PKP - 18:35a, 19:00a, 19:35a
Linia 605 Orzesze Szkoła - 18:10
Linia 45 Katowice Dw. PKP - 18:54a
Linia 655 Orzesze Zgoń - 18:05
(a - kurs tylko do Mikołowa)

4. W DNIU 26.12.2002 r. ( DRUGI DZIEŃ ŚWIĄT ) oraz W DNIU 01.01.2003
r. (NOWY ROK)

AUTOBUSY I TROLEJBUSY będą kursować przez cały dzień według rozkładu
jazdy obowiązującego w niedziele i święta bez żadnych ograniczeń.

5. W DNIU 27.12.2002 r. ( PIĄTEK )

AUTOBUSY I TROLEJBUSY będą kursować według sobotniego rozkładu jazdy.

Szczegółowe informacje na temat komunikacji w okresie świątecznym
można uzyskać telefonując do MZK Tychy w dni robocze pod numer
219-38-20 wew. 24 lub w dni świąteczne do dyspozytora PKM Sp. z o.o.
pod numer 217-01-08.  





Temat: [link] Pasażerowie bronią pociągów przed likwidacją (śląskie)


http://tiny.pl/vh89


Studenci, urzędnicy, uczniowie szkół średnich i pracownicy naukowi wzięli
sprawy we własne ręce. Zakładają obywatelskie komitety obrony kolei!
Wszystko po to, by zmusić marszałka województwa do wycofania się z pomysłu
likwidacji kolejnych połączeń. Zmiany wchodzą w życie już w sobotę.
Zgodnie z nowym, obowiązującym od soboty rozkładem jazdy na tory wyjedzie o
58 pociągów mniej niż dotąd, zaś 52 inne będą kursować tylko w dni robocze!
Tymczasem w połowie grudnia z rozkładu już wycięto 28 połączeń, więc w sumie
ograniczenia dotkną aż 140 linii. Tak źle nie było od wielu lat.

Na wieści o likwidacji połączeń zareagowali pasażerowie. W naszym regionie
powstało już siedem obywatelskich komitetów obrony kolei. Studenci,
urzędnicy, pracownicy naukowi, uczniowie szkół średnich skrzykują się przez
internet. Chcą wymusić na marszałku przywrócenie przynajmniej niektórych
zlikwidowanych linii. - Może skończy się gadanie, że tylko związkowcom nie
podoba się nowy rozkład jazdy, wreszcie protestują sami pasażerowie - cieszy
się Jan Lalik, przewodniczący Związku Zawodowego Śląskich Kolejarzy.

Jeden z tych komitetów obrony kolei założył razem ze znajomymi Krzysztof Kuś
z Sosnowca, na co dzień student piątego roku teologii na Uniwersytecie
Śląskim. Do komitetu, który ma już własną stronę - www.kolej.wikidot.com,
akces zgłosiło już kilkadziesiąt osób i ciągle przybywają następni. - Miarka
się przebrała! Postanowiliśmy wziąć sprawy we własne ręce, bo zlikwidowanie
takich połączeń jak poranny pociąg z Zawiercia do Gliwic, który zawsze był
pełny, czy cięcia na linii Cieszyn - Bielsko-Biała to jakiś absurd -
argumentuje Kuś i dodaje, że komitet złożył do marszałka petycję o
przywrócenie tych połączeń.

Pasażerowie chcą też, aby urząd marszałkowski udostępnił im dokumenty o
frekwencji w likwidowanych pociągach. Dlaczego? Bo podejrzewają, że pod nóż,
oprócz pustych pociągów, poszły też połączenia, z których korzystało mnóstwo
podróżnych. - Już na pierwszy rzut oka widać, że niektóre decyzje są wzięte
z kosmosu - przekonuje Kuś i ujawnia, że komitet wystąpił do kolei o zgodę
na rozwieszenie na dworcach plakatów informacyjnych. - Chcemy, aby o naszym
istnieniu dowiedziało się jak najwięcej osób. Dzięki temu będziemy jeszcze
silniejsi niż teraz - przekonuje.

Inny komitet obywatelski domaga się przywrócenia pociągu na trasie z Katowic
do Kozłowa. Z tego połączenia korzystali przede wszystkim studenci śląskich
uczelni oraz uczniowie miejscowych szkół średnich. - Pociągiem jechałem do
szkoły osiem minut, a autobusem zabiera mi to prawie pół godziny. Autobusy
są małe i przez to wiecznie zatłoczone. Oby nasza akcja przyniosła jakieś
efekty - mówi Piotr Swoboda, uczeń IV LO w Olkuszu, i dodaje, że komitet,
którego jest członkiem, chce przede wszystkim przywrócenia pięciu pociągów z
Katowic do Kozłowa.

Piotr Spyra, członek zarządu województwa śląskiego, przyznaje, że od pewnego
czasu dostaje mnóstwo maili i petycji od pasażerów domagających się
przywrócenia zlikwidowanych pociągów. Bezradnie rozkłada jednak ręce. - W
tym roku do przewozów pasażerskich dołożymy ponad 100 mln zł i na więcej nas
nie stać - przekonuje Spyra.

Ale akcja może przynieść pozytywne skutki, bo urząd marszałkowski zwrócił
uwagę na to, że w niektórych przypadkach PKP Przewozy Regionalne zbyt
pochopnie zmieniły rozkład jazdy. - Skoro dowiaduję się, że zniknęło poranne
połączenie z Bytomia do Gliwic o 7.45, to coś jest nie tak! Musimy się temu
przyjrzeć - obiecuje Spyra.

KOMENTARZ:

Kpina - organizator przewozów mówi, że ich wykonawca obciął nie te
pociągi... Organizatorze, za każde cięcie jesteś odpowiedzialny TY i UMWŚ !
Wy zamawiacie, on realizuje. Torchę głupio się teraz przyznawać przed prasą,
że dotąd mieliście głęboko, które pociągi pojadą lub nie pojadą.

Mick M.





Temat: [Częstochowa] Nowy rozkład jazdy na kolei od 11 grudnia
Kolej może stracić - na rzecz autobusów - kolejną po poznańskiej trasę z
Częstochowy: tym razem do Lublińca i Wrocławia. Pogorszy się też dojazd do
stolicy, za to poprawi do Krakowa

"Gazeta" dotarła do szczegółowych tabel z nowym rozkładem jazdy, który
przynosi kilka rewelacji - wśród nich są pozytywne, ale i negatywne.

Popołudniowy pociąg pospieszny do Wrocławia (z Warszawy) odjeżdża dziś o
16.12. Ale od 11 grudnia - wraz z wejściem w życie nowego rozkładu - już go
nie będzie. Wprawdzie pod koniec wakacji rysowała się szansa, że lukę wypełni
spółka Intercity (obsługuje ekspresy) - jednak w końcu nie zdecydowała się na
ten krok.

Ekspresu do Wrocławia nie będzie, za to Częstochowa ponownie
ujrzy "Sztygara". Tak nazywa się pociąg z Lublina do Wrocławia, który
kursował niegdyś przez dworzec Stradom, lecz przez parę ostatnich sezonów
puszczano go przez Katowice. Od 11 grudnia codziennie o godz. 18.03 znów
pojawiać się będzie w Częstochowie.

Likwidacja wspomnianego pociągu Warszawa - Częstochowa - Wrocław oznacza
również, że stracimy jedno połączenie ze stolicą. A skutkiem tego będzie aż
ośmiogodzinna przerwa między kolejnymi pociągami. Od 11 grudnia odjazdy do
Warszawy zaplanowano bowiem na godziny: 3.10, 4.49 ("Kmicic" - o 20 minut
wcześniej, niż dziś; mogą być problemy z dojazdem MPK na dworzec), 7.48,
15.46 (do Białegostoku, 45 minut wcześniej) i 18.48. Natomiast z Warszawy
wyruszymy do Częstochowy o: 5.50, 8.45, 15.50, 17.45 (pół godziny wcześniej
niż dziś) i - dla spóźnionych na poprzedni pociąg - 21.25.

Do plusów zaliczyć należy o jedno więcej połączenie z Krakowem. Pociągi
odjadą o: 5.18, 5.55 (tylko latem), 9.13, 16.02 ("Giewont" - wraca na trasę
przez Koniecpol, zamiast przez Zawiercie) i 17.48.

"Giewont" będzie przy tym najdziwniejszym pociągiem, z jakiego kiedykolwiek
mieliśmy okazję korzystać. Pojedzie bowiem tylko w jedną stronę, a spod Tatr
już... nie wróci. W zamian do Częstochowy - przez Kraków i Koniecpol -
przyjedzie pociąg z Nowego Sącza o nazwie "Dunajec".

Koniecpol zyska aż dwa pociągi do Krakowa: o 7.38 i tuż po 17. Radość zepsuje
jednak wiadomość, że dwa pociągi do Częstochowy - o 10.45 i 17.35 - kursować
mają warunkowo. Jeśli samorząd wojewódzki nie sypnie kolejarzom groszem, to 1
kwietnia 2006 r. zostaną wycofane.

Takich niepewnych połączeń jest zresztą w regionie więcej; w rozkładzie
oznaczono je literą F. Mają ją wszystkie pociągi z Częstochowy do Chorzewa-
Siemkowic, o 4.27 do Koluszek, 22.43 do Radomska, 4.11 do Gliwic, 20.22 do
Katowic, 22.46 do Łaz, 10.45 i 17.35 do Kielc, 5.11, 12.19 i 15.39 do
Lublińca oraz 16.36 do Kluczborka. Złowieszcze oznaczenie posiada także pięć
pociągów z Katowic do Lublińca, dwa z Tarnowskich Gór do Herbów Starych oraz
tyle samo z Herbów Nowych do Zduńskiej Woli.

Choć rozkład jest już ułożony, to nadal nie wiadomo, czy pociągi będą
kursować na całej trasie Herby Nowe - Krzepice - Wieluń - Kępno. Jest bardzo
prawdopodobne, że składy śląskie dojadą tylko do Krzepic zaś wielkopolskie -
od strony Kępna do Wielunia, albo w ogóle nie wyruszą w trasę. Powodem jest
brak porozumienia między województwami w sprawie finansowania linii. W
dodatku jej środkowa część biegnie przez peryferia woj. łódzkiego, kompletnie
nie zainteresowanego tą trasą.

Z Częstochowy do Wrocławia kursuje coraz więcej autobusów. Odjeżdżają o:
4:20, 7:40, 11:05, 11:10, 13.00, 13.05, 14:45 i 15:50.

http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,48725,2998880.html





Temat: bytom-gliwice od 31.01.08
www.gazeta.pl
Pociągi wracają na trasę Bytom - Gliwice
Tomasz Głogowski 2008-01-30, ostatnia aktualizacja 2008-01-31
08:15:54.0

Po siedmiu latach przerwy na trasie z Bytomia do Gliwic znów będą
jeździły pociągi pasażerskie. Od czwartku zaczną kursować co pół
godziny, a bilet w jedną stronę ma kosztować zaledwie 3 zł.

Ostatni pociąg pasażerski przejechał z Bytomia do Gliwic jesienią 2001
roku. Potem kolej uznała, że utrzymanie ruchu na tej linii jest
nieopłacalne i zlikwidowała wszystkie kursy. Nie pomogły protesty
pasażerów, przede wszystkim studentów, którzy musieli się przesiąść do
autobusów. Od czwartku się to zmieni. Punktualnie o godz. 5 rano, po
siedmiu latach przerwy, na trasę wyruszy pierwszy pociąg pasażerski z
Bytomia do Gliwic. Na trasie codziennie będą kursować 42 składy,
średnio co pół godziny. - Początki mogą być trudne, ale liczymy, że z
dnia na dzień pasażerów będzie przybywać - mówi Barbara Szczerek ze
Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP.

Trasę między Bytomiem a Gliwicami pociąg ma pokonywać w 20 minut.
Będzie tylko jeden przystanek - w Bytomiu Bobrku. Kolej zdecydowała
się wprowadzić do końca tego roku promocyjne ceny biletów. Podróż w
jedną stronę będzie kosztować 3 zł. Uczniowie i studenci będą mieli 37-
proc. zniżki i za bilet zapłacą jedynie 1,89 zł. Dostępne będą też
bilety miesięczne: zwykłe po 73 zł (w obie strony), ulgowe po 37 zł (w
obie strony).

Reaktywacja nieczynnej od lat linii to eksperyment, na który
zdecydował się urząd marszałkowski w Katowicach. Nie ma pewności, że
pasażerowie przekonają się do tej trasy, więc umowę podpisano zaledwie
na rok, ale z możliwością przedłużenia. Żeby PKP nie ponosiło strat, w
każdym pociągu musi być około 20-30 pasażerów. To sporo, więc kolej
przygotowała specjalną akcję promocyjną. Na dworcach mają pojawić się
banery informujące o ożywieniu linii, a pasażerom będą rozdawane
ulotki z rozkładem jazdy.

Nowa linia będzie prawdziwą konkurencją dla autobusów KZK GOP. Na
trasie z Bytomia do Gliwic jeżdżą dziś bezpośrednio autobusy linii 280
i 850. Podróż nimi trwa jednak 50 minut, a bilety są droższe, bo
kosztują 3,5 zł.

Słabością nowego połączenia jest tylko jeden przystanek między
Bytomiem, a Gliwicami. Okazało się bowiem, że przez ostatnie siedem
lat pozostałe stacje na tej trasie, m.in. w Zabrzu Biskupicach,
zostały kompletnie zdewastowane i nie nadają się dziś do eksploatacji.
- Będziemy namawiać miasta, by sfinansowały budowę przynajmniej kilku
nowych przystanków - mówi Szczerek.

Nie wiadomo też, czy uda się wykorzystać potencjał centrów handlowych,
które wybudowano przy tej trasie. Był to jeden z argumentów za
reaktywowaniem linii, ale na razie klienci hipermarketów nawet gdyby
chcieli skorzystać z nowego pociągu, z powodu braku stacji są skazani
na autobusy.

Pod koniec minionego roku urząd marszałkowski podpisał z PKP nie
roczną, jak dotychczas, ale pięcioletnią umowę na organizację
transportu pasażerskiego na Śląsku. W tym czasie samorząd przekaże na
dofinansowanie pociągów - w tym tych na trasie Bytom - Gliwice - 510
mln zł, czyli prawie o 20 proc. więcej niż w ostatnich latach.

Tomasz Głogowski

--------------------------------------------------------------------------------





Temat: [pr] Mniej Flirtów na torach z Sosnowca do Tychów


http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5477412,Mniej_Flirtow_na_tor...

Mniej Flirtów na torach z Sosnowca do Tychów
Tomasz Głogowski
2008-07-21, ostatnia aktualizacja 2008-07-22 10:44
Szybka Kolej Regionalna, która ma połączyć Tychy Miasto z Katowicami i
Sosnowcem, ruszy 14 grudnia. To i tak nieźle, bo kolej chciała ją
uruchomić dopiero za rok. Niestety na trasę wyjedzie mniej pociągów niż
obiecywano

Fot. Grzegorz Celejewski / AG
Na trasę Szybkiej Kolei Regionalnej wyjedzie mniej Flirtów niż obiecywano
http://miasta.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=4446225&dx=35019

Nowoczesne pociągi "Flirt" miały wyjechać na trasę Tychy Miasto -
Katowice -Sosnowiec od 1 września, ale okazało się, że Polskie Linie
Kolejowe nie wyrobiły się z remontem torów w Katowicach-Ligocie. Kolej
zaproponowała, że trasa zostanie uruchomiona we wrześniu, ale dopiero 2009
roku!

Rozpętała się burza. Dopiero wizja totalnej kompromitacji otrzeźwiła
kolejarzy, samorządowców i władze województwa. Po gorącej dyskusji,
zdecydowano, że Szybka Kolej Regionalna ruszy 14 grudnia, w dniu wejścia w
życie nowego rozkładu jazdy. Kolej zobowiązała się, że do tego czasu
skończy większą część remontów w Ligocie, tak by pociągi nie musiały
zwalniać tam do 20 km/h. - Nie wyobrażam sobie by i tym razem kolej
zawiodła. Termin zostanie dotrzymany - deklaruje Piotr Spyra, członek
zarządu województwa śląskiego.

Pociągi z Tychów do Katowic mają jeździć około 25 minut, czyli znacznie
szybciej niż trasę pokonują dziś autobusy. Będzie obowiązywał w nich
wspólny bilet, na dofinansowanie którego zgodziły się już Tychy i Urząd
Marszałkowski. Płacąc 3 zł, tyszanie będą mogli korzystać zarówno z
autobusów, trolejbusów, jak i pociągów (bilet miesięczny ma kosztować 95
zł). Dziś za jazdę do Katowic zwykłym autobusem płacą 2,9 zł, a autobusem
pospiesznym 4,2 zł.

Niestety są też złe informacje. Zapowiadano, że codziennie trasę będzie
obsługiwało 98 pociągów, ale okazało się, że ze względów oszczędnościowych
ich liczba spadła do około 60. - Rozkład zostanie tak skonstruowany, by
najwięcej pociągów wyjeżdżało na trasy rano i po południu, gdy ludzie jadą
do pracy i z niej wracają - obiecuje Spyra.

Zamieszanie z Szybką Koleją Regionalną pokrzyżowało plany prezentacji
nowoczesnych Flirtów mieszkańcom Śląska. Pierwsze cztery maszyny, każda o
długości 74 m, wyposażone m.in. w klimatyzację, podjazdy dla
niepełnosprawnych i system kamer, mają pojawić się u nas do końca roku.
Planowano, że będą jeździć z Tychów do Katowic, ale teraz trzeba im
znaleźć nową trasę. Prawdopodobnie będą jeździć między Gliwicami,
Katowicami i Częstochową, a dopiero w grudniu zostaną skierowane do
obsługiwania Szybkiej Kolei Regionalnej.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice


Teraz autobus Tychy-Katowice staje mi pod blokiem.
Nie wiem, czy będzie mi się chciało przesiadać
z autobusu do pociągu, a po południu z pociągu
do autobusu. A jeszcze zimą...
...ten flirt to chyba poroniony pomysł...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.





Temat: Kolejna wycieczka...

...tym razem autobusowa na wiejskie drogi MZKP ;-)

Kolejno jechalem:
6 (Ik280, PKM Gliwice) Zabrze Slowackiego - Zabrze Dworzec
15 (M11, PKM Bytom) Zabrze Dworzec - Biskupice - Bobrek - Szombierki -
Bytom Dworzec
17 (120M, PKM Swierklaniec) Bytom Dworzec - M1 - Stroszek - Rojca -
Radzionkow - Orzech - Swierklaniec - Niezdara - Tapkowice - Saczow -
Celiny - Mierzecice "Dworzec"
105 (M11, PKM Swierklaniec (?)) Mierzecice Dworzec - Niwiska Szkola
296 (120MM/2(?), PKM Sosnowiec) Niwiska Szkola - Mierzecice -
Przeczyce - Warezyn - Kuznica Warezynska - Sarnow - Lagisza - Bedzin
Kosciuszki
24 (120M, PKM Sosnowiec) Bedzin Kosciuszki - Grodziec - Wojkowice -
Zychcice - Kamyce - Brzozowice - Szarlej - Bytom Dworzec
92 (M11, PKM Bytom) Bytom Dworzec - Karb - Miechowice - Rokitnica
Dworzec
83 (M11, Ampex) Rokitnica Dworzec - Mikulczyce - Zabrze Dworzec
617 (Ik280, PKM Gliwice) Zabrze Dworzec - Zabrze Slowackiego

Obserwacje:
- Gliwice testuja nowe Volvo (pisalem o tym niedawno) - jest to Volvo
7000 na Wroclawskich blatach. Malowanie "w zielono - niebieskie
ciapki" okazalo sie byc reklamowym malowaniem Volvo. Widzialem go
dzisiaj ponownie na 156.
- Czy przystanek Piekary Sl. Obwodnica n/z jest osobna strefa dla
linii 17, 173, 646? (pomiedzy Radzionkowem a Swierklancem) Jezeli tak,
to... (cenzura)
- Obserwacja generalna - pewnie to juz ktos pisal, ale rozklady jazdy
i uklady tras MZKP to nieodganiona zagadka. Konia z rzedem temu kto
cos z tego zrozumie. Przy okazji warto zauwazyc, ze bez planowania
rozkladow na trasy MZKP nie warto wyjezdzac. Nauczony doswiadczeniem z
ostatniej wycieczki, gdzie jedno spoznienie rozwalilo mi rozklad na
cala reszte dnia postanowilem nie planowac, tylko jechac "na zywiol".
No i to byl blad - w Mierzecicach na petli 17-tki spedzilem niemal 40
minut ;-)))
- Klimaty sa niesamowite - waziutkie drogi, kury, krowy, wiocha,
wiocha, wiocha... ;-) Gdzies miedzy Mrowiencem a Warezynem jadac 296
mijalem sie z innym 296, co o malo nie skonczylo sie wyladowaniem w
rowie...
- Czy ktos mi moze wytlumaczyc po co w Mierzecicach sa dwie petle obok
siebie? (Dworzec PKP i Magazyny n/z - petla na zadanie, widzial ktos
cos takiego???)
- Dworzec w Mierzecicach zrobil na mnie duze wrazenie - walacy sie
budynek z dumnym napisem "Mierzecice - Zawiercianskie", kilka
rdzewiejacych torow w trawie, zero sladow po peronie... A nad tym
wszystkim co kilka minut przelatuje baaaaardzo niziutko samolot... A
zaraz obok koniec wsi, kawalek dalej kury laza po drodze... Droga
prawie nic nie jezdzi. A chwile pozniej cos co mnie zagielo
najbardziej - od strony Zawiercia nadjechala SM31 ze skladem cystern!
Ktos mi kiedys pisal, ze ta linia jest zamknieta na amen, ze nawet
gdzies brakuje fragmentu torow, a tu taka niespodzianka... ;-) Czyzby
dostawa paliwa do Pyrzowic? Port lotniczy ma bocznice?
- Na terenie Bytomia z dawnej linii tramwajowej do Rokitnicy
faktycznie nie zostalo juz _nic_. Co ciekawe ktos nawet przejechal
jakims ciezkim pojazdem po dawnym sladzie toru od nowego osiedla na
wysokosci Francuskiej az do granicy z Zabrzem, wyrywajac przy tym
polowe zakopanych podkladow - podklady te nadal tam leza w ogolnym
balaganie. Raczej smutny widok... Za to w Rokitnicy torow jest
znacznie wiecej. Kiedys nie zwracalo sie tak na to uwagi - w koncu w
Miechowicach bylo duzo lepiej - teraz sa to juz ostatnie slady po
linii 31 (podobnie jak 32 na Helence) i trzeba na nie zwracac uwage
;-/
- W Rokitnicy widzialem Ik280 z PKM Bytom na 57. Duzy szok (tzn.
wiedzialem o tym, ze B-m wzial 57, ale mimo wszystko - bytomski
przegub w Rokitnicy...)
- Od Mikulczyc do Zabrza jechalem w stadzie 81/83/14 (Ik280/M11/M11) -
jakie to typowe dla KZK... Ale zeby nikt nie myslal, ze to przypadek -
w Mikulczycach minelo nas _dokladnie_ takie samo stadko w druga
strone. Przy Gdanskiej dolaczyl do nas jeszcze 120M na 86...
- W Mikulczycach objazd - kopia cos na Chopina, musi ze cos naglego,
bo przy barierkach stala straz miejska i kierowala ruchem, znakow
objazdu jeszcze nie bylo. Autobusy jezdza przez Szczescie Ludwika
(waziutka brukowana uliczka) z pominieciem przystankow Chopina i
Moniuszki (co bylo powodem niewielkich zamieszek w autobusie....)

WILQ





Temat: [pr] Bilet bez haraczu
Bilet bez haraczu
2006-05-30

   O tym, czy u kierowcy bilety będą kosztowały tyle, co w kiosku,
zadecydują w czerwcu radni
  Fot. Grzegorz Czywkin
Miasto wycofuje się z pobierania 40 gr prowizji za bilet kupowany u
kierowcy autobusu MPK. Niestety, likwiduje też sprzedaż biletów w
godzinach szczytu i przygotowuje podwyżki cen sieciówek.

Bilety u kierowcy autobusu MPK kupują najczęściej pasażerowie, którzy w
ostatniej chwili pojawiają się na przystanku. Albo wtedy, gdy kioski w
okolicy tego przystanku są zamknięte.
- Miesięcznie sprzedajemy w ten sposób kilka tysięcy biletów - mówi
Mieczysław Królak, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Sęk w tym, że u kierowcy trzeba zapłacić za bilet normalny 2,50 zł, a
nie jak w kiosku 2,10 zł. 40 groszy różnicy to prowizja, która została
wprowadzona w 1997 roku i od tamtego czasu jej wysokość nie była zmieniana.

Bezprawna prowizja
Tymczasem, jak już pisaliśmy, radny Łukasz Łukaszewski twierdzi, że
pobieranie dodatkowych opłat przy sprzedaży biletów u kierowców jest
niezgodne z prawem. Na początku kwietnia złożył w tej sprawie
interpelację. Zażądał w niej zrównania cen biletów w autobusach i w
kioskach. Powołał się przy tym na wyrok Wojewódzkiego Sądu
Administracyjnego w Gliwicach, który uchylił uchwałę samorządu i
stwierdził, że różnicowanie cen biletów jest niezgodne z prawem. Zdaniem
Łukaszewskiego, już kilka miast w Polsce dostosowało się do orzeczenia
gliwickiego WSA. Radny przekonywał, że zgłosił interpelację po licznych
sygnałach od mieszkańców, którzy buntowali się przeciw przepłacaniu za
bilety.
Kiedy w kwietniu poruszyliśmy problem bezprawnej prowizji, władze miasta
i MPK broniły się przed zmianą taryfy. Przekonywano, że dodatkowe opłaty
przeznaczane są m.in. na wynagrodzenie kierowców, którzy wykonują
dodatkowe czynności. Jednocześnie dopłata miała uchronić kierowców przed
lawinowym kupowaniem u nich biletów. Prezydent Olsztyna i szefowie MPK
podkreślali, że ujednolicenie opłat doprowadziłoby do rozregulowania
rozkładu jazdy i znaczących opóźnień autobusów.

Poza godzinami
Teraz nastąpiła nieoczekiwana zmiana stanowiska. Dlaczego?
- Szykujemy zmianę w taryfie opłat MPK, więc zajmiemy się od razu sprawą
prowizji za bilety kupowane u kierowców - wyjaśnia prezydent Olsztyna
Jerzy Małkowski.
Decyzja w sprawie likwidacji prowizji zapadnie na czerwcowej sesji,
kiedy do Rady Miasta trafi projekt uchwały w sprawie nowej taryfy opłat MPK.
- Cen biletów normalnych i ulgowych nie chcemy podnosić - zapowiada
Małkowski. - Zmiany nastąpią najprawdopodobniej w opłatach za sieciówki
(teraz normalna kosztuje 86 zł - red.).
Likwidując jednak pobieranie opłat, miasto zdecydowało, że bilety u
kierowców będą sprzedawane wyłącznie poza godzinami szczytu. Miasto
ustaliło, że kierowcy mają obowiązek sprzedaży biletów jedynie w godz.
18-6. Prezes Królak przekonuje, że godziny te wytypowano nieprzypadkowo:
- Jest to pora, kiedy są pozamykane kioski. W ciągu dnia pasażerowie nie
powinni mieć problemu z kupnem biletu.

Grzegorz Szydłowski





Temat: Wycieczka
"Wakacje wiosenne", czyli wolne z okazji Wielkanocy zakończyłem (wraz z
Krzyśkiem Kwiatkowskim i jego bratem) na wycieczce po wschodnich kresach
regionu.

Zaczęło się od Olkusza - z dworca PKS przeszliśmy na dworzec WPK (Olkusz
Supersam), gdzie zauważyłem małe zmiany w porównaniu ze stanem z 2000
roku, kiedy byłem tam ostatni raz. Punkt dyspozytorski przybrał brązowe
barwy (wcześniej był zielony), zamiast tablicy z godzinami odjazdów
autobusów PKM wisi wielka mapka schematyczna sieci komunikacyjnej ZKGKM
z zaznaczonymi strefami taryfowymi, itp., a na dworcu zagościli (poza
autobusami PKM) także nyskarze, którzy otrzymali stanowiska odjazdowe
(chyba ze dwa) w bezpośrednim sąsiedztwie punktu dyspozytorskiego.
PKM sp.z o.o. w likwidacji w Olkuszu dalej jakoś przędzie - jedyna
różnica z porównaniu z 2000 rokiem to trochę więcej autobusów w żółtym
malowaniu i kilka Ikarusów z tylnymi światłami od Fiata Ducato
(tzw."uśmiechnięty zadek"). Ik280-7975, którego pamiętam jako
kremowo-wiśniowego przegubowca też takie światełka dostał, ponadto
został pomalowany na żółto i wygląda paskudnie. Za to ex-częstochowski
Ik260-7979 dalej jeździ w kremowo-czerwonym malowaniu i z numerami od
szablonu.
Po Olkuszu jeżdżą oczywiście też inni przewoźnicy - Meteor (przede
wszystkim M11 po RK w Kapenie, ale i Ikarus 260 się trafił, a także (co
było dla mnie zaskoczeniem) - Jelcz 120M (niestety numer mi wyleciał),
Transgór (przedpotopowe Volvo z numerkiem 14) oraz PKS Będzin na
KZKowskiej linii 633 (M11, a potem zjawił się Jelcz 120MB).

Przy pomocy PKSowskiego jelczydła na 633 przedostaliśmy się do Sławkowa,
gdzie na Rynku uwieczniliśmy dwa kolejne produkty ZS Jelcz (120M/3 i
120M) oba z PKS Będzin na liniach 933 i 633. Mignęła nam też zielona
Karosa firmy Kedat (która prowadzi w okolicy przewozy na jakiejś bliżej
niezidentyfikowanej linii A).
Na koniec ciekawostka - na rozkładzie jazdy z przystanku Sławków Rynek
widnieje linia nr 959, która ma 6 kursów w dni robocze i po 2 w sobotę i
niedzielę do przystanku Sławków Wrzosowa przez ulicę Krakowską.
Zaobserwowano również, że minibus Mercedesa, który chwilę później zjawił
się na linii 949 (przewoźnik J.Wadas Sławków) miał z tyłu wstawioną
tablicę 959. Sugeruje to jednoznacznie powiązanie wozobiegiem tego hebla
z tymi dwoma liniami. Była gdziekolwiek wzmianka o utworzeniu takiego
ustrojstwa jak linia 959? Bo ja sobie nie przypominam...

Ze Sławkowa wróciliśmy do Bukowna korzystają z M11-2185 na linii 463. Na
pętli przy dworcu w Bukownie do zdjęcia ustawiły nam się: Ikarus
280-4922 (składak z Jamny), wspominiany M11 oraz Volvo z Transgóru i
meteorowy Ikarus 260-853.

Później wsiedliśmy do pociągu podążającego do Szczakowej, gdzie krótka
przerwa na zdjęcia (dwie M11 i MB O402), a potem Orlikiem do Myszkowa.

W Myszkowie ugościł nas Rafał Lamch i przejechaliśmy się M11-tką na
linii nr 3 na jakiejś bliżej niezidentyfikowanej (dla mnie ;-) trasie
okreżnej z jednej strony dworca na drugą ;-). Kilka fotek (H9-35,
PeeRka, Ik260 prawdopodobnie ex PKM Czechowice), potem podziwialiśmy
PKSowskiego Ikarusa 280.03 (chyba dobrze spamiętałem co jest po kropce),
czy dwudrzwionego z firankami i innymi ciekawostkami.
Na koniec spostrzeżenie odnośnie linii nr 2. Najpierw zauważyliśmy
Autosana H9-35 z tablicami 2-ki (kwadrat z przodu i z tyłu i nic
więcej). Później przyjechała kremowo-czerwona PeeRka, która wyposażona
była już w tablice KZK (w tym kierunkowe, co jest w Myszkowie nie lada
sensacją ;-) oraz okolicznościowy napis (wymalowany od szablonu), że "NA
LINII HONOROWANE SĄ BILETY MIESIĘCZNE KZK GOP". Ponadto rozkład
znajdujący się na stronie KZK trochę odbiega od rzeczywistości, bo na
przystanku w Myszkowie było nieco więcej kursów wariantowych
wypisanych...

Za chwilę powrót do Zawiercia. Tam najpierw fotka EP05-23 z Ex Beskidy,
a potem ja niestety musiałem lecieć na osobówkę do Gliwic, a Krzyśkowi
udało się jeszcze złapać na dworcu oba zawierciańskie Jelcze M081MB,
H9-21 na linii 719 oraz Autosana H10 na linii 4...





Temat: Uwagi ogolne
Przegladajac cegle ze zdziwieniem stwierdzilem ze do ukladania rozkladu
jazdy zaproszono pacjentow zakladow psychiatrycznych.
Oto kilka zauwazonych przykladow potwierdzajacych ta teze.

Dzieki duzym dotacjom Marszalka wojewodztwa opolskiego w woj. opolskim
kursuja dodatkowe pociagi min. na linii K-kozle - Wroclaw uruchomiono
pierwszy od zawsze pociag przyspieszony. Pociag ten pokonuje niespelna 126
km trase w okolo 2.20 (w roku 1999 przed rozpoczeciem remontu linii pociag
osobowy jechal okolo 1.50).
Dlaczego tak sie dzieje - otoz w Opolu zaplanowano 35 min. postoj.

Dzieki duzym dotacjom jw. dodano 0.5 pociagu z K-Kozla do Nysy przy okazji
likwidujac najdogodniejszy powrot w niedziele z Nysy w kierunku aglomeracji
(Katowice, Krakow)

Na linii Krakow - Wroclaw probowano sensownie rozlozyc istniejace pociagi
dzieki czemu prawie udalo sie ulozyc w srodku dnia 2 godz. takt. Czemu w
takim razie w najbardziej frekwencyjnych godzinach przerwa w ruchu trwa
ponad 4 godz.
Krakow 15.xx 19.xx 23.xx
a z Wroclawia do Krakowa pierwszy poranny pociag dociera chwile po 11.
Z przesiadkami tez sie za bardzo nie dojedzie bo np. pierwszy pociag z
Kedzierzyna do Gliwic przyjezdza minute po odjezdzie pociagu z Gliwic do
Katowic ...

W zapowiedziach przedrozkladowych wyczytalem mniej wiecej tak - dzieki duzym
dotacjom w woj. mazowieckim praktycznie nie zmniejszono ilosci kursujacych
pociagow, a przy ukladaniu rozkladu zastosowano cyklicznosc kursowania.
I co ja widze:
po 15 z Warszawy do Blonia w odstepie 10 min. jada 3 pociagi a potem godzina
przerwy.
To moze zly przyklad bo 2 tory i duza ilosc poc. pospiesznych uniemozliwiaja
sensowny rozklad.
Ale np. z Warszawy do Siedlec po 15 jada 3 pociagi znowu w odstepie 10 minut
i znowu godzinna dziura

W zapowiedziach czytam po szczycie pociagi do Siedlec jezdza co 80 minut - i
co widze - w sobote jest pociag chwila przed 8 a potem 2 pociagi okolo 11.
To ja powiem krotko temu Panu juz podziekujemy - pojedziemy autobusem.

Patrze dalej na tabele 220 i co widze po 17 z Wroclawia 2 pociagi 17.00
(Krakowianka) 17.20 (Szyndzielnia) a potem 2 godz. przerwy. Czyli na
przyszly rok zwijamy Szyndzielnie.

Patrze na tabele 140 i co widze ostatni pociag z Katowic do Krakowa o 20.xx
a wystarczyloby pospiech z Wroclawia przedluzyc do Krakowa - chocby z
przesiadka na szynobus.

Patrze na tabele 101 i co widze ostatni pociag z Katowic do Opola o 20.40 a
wystarczyloby Morcinka przedluzyc chocby z przesiadka na szynobus do Opola
(a obieg np. Bieszczadami)

Patrze na tabele 505 i co widze z Elblaga wiecej pociagow do Olsztyna niz
Malborka

Patrze na tabele 601 i co widze 3 godz. przerwe w srodku dnia miedzy
Zyrardowem a Warszawa

Patrze na tabele 610 i co widze 3 godz. przerwe w srodku dnia miedzy
Nasielskiem a Warszawa

A moze sprzedano mi wybrakowany egzemplarz cegly?

    Pzdr
    Rowert






Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 87 postów • 1, 2, 3
 
 
Podobne strony
 
 
   
Copyright 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates